Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 23, 2010

MASAK-MASAK


Saya nak masak apa hari ni ye??Dah kering idea fikirkan menu yang nak dimasak (padahal bukan masak tiap-tiap hari). Saya dah bosan dengan masakan2 sebelum ni. Kan best kalau ada sape2 yang nak tolong masakkan untuk saya. Kat rumah ada ayam dan ikan. Saya rasa nak masak menu yang belum pernah saya masak. Tapi saya ni bukan pandai nak mereka resepi sendiri. So saya pun carila resepi kat internet. Nak cari yang senang dimasak tapi saya tak pernah masak. Kadang-kadang saya ambil resepi dari tunang tersayang yang sangat pandai mereka resepi baru.

Cari punya cari saya jumpa 1 resepi...ayam masak madu. Erm..macam best je. Saya tak pernah masak guna madu sebelum ni. Simple je. Bolehla nak try. Ni gambarnya....



Tapi gambar tu bukan yang saya masak. Nanti saya upload gambar yang saya masak sendiri. Boleh compare sama ke tak rupanya. Tapi rupa jelah...rasanya tak boleh nak upload kat blog:))

2 comments:

  1. kak zai.. cube kak zai try wat smoked mackerel masak lemak kuning..sedap sangat!!bubuh kacang buncis skali..or kalau nak sedap buh nenas..takyah buh garam sbb ikan tu dah masin..makan ngan nasi putih panas2..huhuhu..cube ek..feberet alid tu kat sini!

    ReplyDelete
  2. ye ke alid..menarik gak tu..nnt blehla akak try..kalu ada resepi lain blehla share ye..hehe

    ReplyDelete