Wednesday, May 4, 2011

Anugerah Allah

Syukur padamu Ya Allah, kerana telah mengurniakanku seorg suami yg cukup baik, beriman, penyabar, penyayang dan bertanggungjawab. Setelah 5 bulan bergelar suami, tak pernah sekalipun saya dengar abg mengeluh, merungut atau marah dan semua tanggungjawabnya dilakukan dengan sempurna.

Saya terpanggil utk menulis entry ni disebabkan rasa terharu dgn apa yg dilakukan sejak lebih sbln yg lalu (sejak tahap kesihatan saya merosot). Saya dilayan spt sorg puteri wpun tak pernah minta dilayan mcm tu. Keje2 yg biasa saya lakukan (masak, basuh baju, kemas umah etc) telah diambil alih olehnya tanpa sikit pun rungutan keluar dr mulutnya. Abg sgt memahami keadaan saya skrg. Kdg2 tengah mlm pun sanggup bgn potongkan buah utk saya. Mkn tengahari saya di univ disediakan tiap2 hari. Kalu tak sempat masak waktu pg sblm hantar saya ke univ, abg akan hantar makanan tepat pd pukul 1 tengahari. 

Hari ni abg masak daging bakar+sayur campur. Pukul 12.55 tengahari saya dpt msg dr abg, “abg otw hntr nasi,dlm kul 1 sampai”. Pukul 1.03 tengahari saya keluar kat depan chem eng building tgk abg dah ada kat situ bsama basikal kesayangannya. Abg bg 1 bekas nasi n 1 bekas cream crackers yg dah disapu dgn jem. Bleh saya mkn bila lapar nanti. 10 minit lps tu saya dpt msg dr abg lg, “nti syg mkn dlu ye.panas2 lg tu sdp”. Tersentuh rasa hati saya. Abg sendiri pun belum mkn lg. Saya try utk habiskan nasi tu. Tapi hnya mampu menelan separuh je. Kesian abg dah penat2 masak dan hantar tadi. 

Saya berharap sgt akan kembali sht dlm masa terdekat ni so that saya dpt lakukan tugas2 saya sbg sorg isteri mcm sebelum ni. Tak sampai hati rasanya tgk abg bersusah payah smpai kdg2 tak sempat rehat pun.

To my beloved hubby, Maizul-Azlan bin Umar, I love you with all my heart. To me, you are not just a man...but you are MY WORLD, my soul, my sunshine n my heaven. May Allah give us a great happy family forever.

1 comment: