Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 3, 2011

Ramadhan Kareem


Sedar tak sedar hari ni dah 3 Ramadhan. Alhamdulillah...saya dah berjaya puasa penuh utk 3 hari..hehe...mcm budak2  baru nak blajar puasa je kn bunyinya. Yelah...mstila saya hepi sbb bjaya menempuh cabaran puasa 18 jam dgn penuh kepayahan. Bila dah pkul 2 keatas angin puting beliung pun mula menyerang perut saya ni eventhough tiap2 hari saya sahur...mulala rasa loya yg teramat sgt..tu yg plg tak tahan.  Puasla saya pujuk baby ni duk elok2 jgn kacau ibu puasa. Azam utk Ramadhan thn ni nak puasa penuh..harap2 dimakbulkan. Bkn senang nk dpt puasa penuh...

Wpun thn ni dah tak berbuka n bsahur sorg2 lg kat bumi Birm ni...jauh di sudut hati still rasa rindukan suasana Ramadhan di tanah air tercinta...rindu nk berbuka kat kmpung dgn fmly...rindu nak pegi terawih kat masjid...rindu nak pegi bazar ramadhan...alamak, dah start dah jiwang2...cukup2...nnt makin melarat..hehe...

Last but not least...Salam Ramadhan buat smua fmly dan kwn2 tak kira di mana berada. Smoga amalan pd Ramadhan thn ni lebih baik dari thn2 sebelum ni..InsyaAllah...

2 comments:

  1. Wiiii...baby? KakZai pregnant?
    Tahniah.Sorry tatau pun. Terlambat wish eh? Huhu, take care!

    ReplyDelete
  2. Thanks shida...akak pregnant dah 6 bln stgh...mmg x rmai yg tau..hehe...doakn sume slmt ye...

    ReplyDelete